- Måndag

Dagen idag har både varit bra och dålig, den har varit bra fram tills för ca en timme sedan. Men vi ska ta och börja med det som var bra.

 

Vaknade upp drog på mig kläder och hoppa ut till pappas bil och åkte och tömde det mesta utav huset och sedan vidare till Vänersborg för att tömma kärran och bilen. Brorsan var snäll och kom och hjälpte till. Sedan lämnade pappa kärran och jag och brorsan drog och köpte lite färg, så nu kommer sovrummet i den nya lägenheten att bli super mysig.

Efter att vi hade köpt färg så åkte vi tillbaka till Uddevalla för att hämta en massa småplock så nu är hela huset tömt förutom källaren som vi ska ta någon dag.

Men blev i alla fall tillbaka till Vänersborg och tömde båda bilarna innan brorsan drog och träna och jag och pappa grejade lite innan han körde hem mig.

 

Hann väl vara hemma i en timme ungefär innan brorsan kom och hämtade mig så åkte vi till den nya lägenheten och grundmålade sovrummet. Jag kan säga att jag inte har sett någon sämre målare än brorsan, för färgen som skulle på väggen hamnade på honom istället ;) Haha nej han var allt duktig den lille pojken =)

 

 

Men när vi hade målat färdigt och han hade precis släppt av mig så fick jag se en katt bli överkörd och det var något bland det värsta jag har sett, blod över allt och ögat hade ploppat ut. Stackars katt säger jag bara och stackars ägarna till katten. Men det kom en som tog bort katten från vägen.

Jag stod som förlamad och bara storgrina och så fort jag kom in så ringde jag Fija och fick prata av mig lite. Så nu känns det bättre och jag ligger nerbäddad i sängen och ska snart sova lite =)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0