- Påskdagen

Fredagskvällen bjöds på tre rätters middag hemma hos morfar och Ingegärd och jag kan ju säga att det var en helt gudomlig mat, men det är ju inget ovanligt när det gäller dem.

Sedan slog vi oss alla ner i soffan och kikade på talang och fick oss några goa skratt.

 

Efter det bar det av hemåt och jag störta i säng, så himla trött.

 

Vaknade runt nio igår och vid en elva så gick jag bort till Cissi för jag skulle sminka barna innan dem skulle till påskparaden.

Sedan blev det en snabb kik till Fija innan vi andra drog in till stan och jag säger bara hjälp vad mycket folk. Men barnen hade kul i alla fall.

När det var färdiga där så drog jag ner till mamma i Vargön och tjötade lite med henne och Tina medans dem förberedde maten och sedan kom Lotta och Pernilla och pratade en bra stund.

När Lotta och Pernilla åkte så satte vi oss andra och fördrev tiden med två partier yatzy, sedan bar det av till Marie, Julia och Emmelie. Där väntade vi in GB och sedan blev det en massa mat och efterrätt innan vi satte och spela ”mini eller maxi”. Där spelade vi många partier innan det blev hemåt så jag var hemma en strax efter tolv om inte jag minns helt fel och då blev det sängen direkt för min del.

 

Nu sitter jag här och ska snart göra mig i ordning inför ett jobbpass som idag är 11.00–22.00, så en timme kortare än vanligt, men jag hoppas innerligt att det blir mycket att göra. Nej nu ska jag börja göra mig i ordning lite smått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0